telefonia VOIP / pbx
| |
Bezpieczeństwo VoiP Bramki VoIP Co to jest VoIP ? Definicje VoIP FXS i FXO Wyszukiwarki Jakość obsługi VoIP O Nas Operatorzy VoIP PBX Producenci sprzętu VoIP Protokół SIP VoIP zamiast kabli Wady VoIP Zalety VoIP Protokół Jingle Megaco Protokół MGCP Protokół H.323 Protokół Megaco Protokół SIP Protokół SCCP |
PBXPBX (ang. Private Branch eXchange) - oznacza prywatną centralę telefoniczną to znaczy należącą do abonenta (firmy, instytucje, gospodarstwa domowe) w przeciwieństwie do centrali należącej do operatora telekomunikacyjnego. Do niedawna można było spotkać PMBX (Private Manual Branch eXchange) - ręczne centrale telefoniczne które zostały już praktycznie całkowicie wyparte przez PABX (Private Automatic Branch eXchange) - centrale automatyczne. PBXsłużą do sterowania ruchem połączeń telefonicznych pomiędzy siecią PSTN lub ISDN i wewnętrzną siecią telefoniczną. Użytkownicy PBX mogą realizować połączenia telefoniczne między sobą a także wspólnie użytkuja jedną lub kilka linii telefonicznych PSTN/ISDN zewnetrzych do wykonywania zewnętrznych rozmów telefonicznych.Nowoczesne PBX realizują między innymi następujące funkcje: * Call transfer - ręczne przełączenie przez odbiorcę rozmowy do innego abonenta * Direct Inward Dialing - kierowanie rozmów wychodzących na wolne linie miejskie * Voice Mail - poczta głosowa * Follow-me - poszukiwanie czyli w przypadku gdy nikt pod wybranym numerem nie odbierze słuchawki rozmowa kierowana jest na inny ustalony numer, potem ewentualnie na kolejny lub do poczty głosowej * Call forwarding - kierowanie rozmowy na inny numer w przypadku nieobecności * Call forwarding - kierowanie rozmowy na inny numer w przypadku gdy numer jest zajęty * Speed Dialing - szybkie wybieranie zapisanych w pamięci numerów * Automatic ring back - automatyczne oddzwonienie w przypadku gdy zajęta linia się zwolni * Night service - serwis nocny czyli np. natychmiastowe kierowanie do poczty głosowej poza godzinami pracy * Music on hold - nadawanie muzyki podczas oczekiwania na połączenie * Call distribution - kierowanie rozmowy przychodzącej do wybranej grupy odbiorców * Call waiting - funkcjonalność pozwalająca przerwać na chwilę rozmowę i odebrać połączenie z innym rozmówcą który akurat próbuje się dodzwonić. * Call pick-up - pozwala odebrać przy pomocy własnego aparatu telefonicznego rozmowę przychodzącą na inny numer * Call park - pozwala zawiesić prowadzona rozmowę nie rozłączając jej I podjąć ją z innego aparatu telefonicznego * Call conferencing - pozwala na zrealizowanie połączenia pomiędzy wieloma aparatami telefonicznymi I prowadzenie wspólnej konwersacji * Call accounting - rejestrowanie i rozliczanie rozmów wg numerów telefonów czasu trwania i kosztów |
Polityka Prywatnosci |
|